Leverans

adidas tar ut en fast pris per adress som levereras till Det fasta priset avgörs av typ av leverans. De fast priserna (inkl. skatt) är som följer:

 

  • Standardleverans – 49 SEK
  • mi adidas leverans – 85 SEK

 

Gratis leverans över 1000 KR*

 

www.adidas.se levererar bara till adresser inom Sverige.

Leveransmetod

Varje typ av leveransmetod har sina restriktioner och avgifter som tillämpas på din beställning

 

När du gör din beställning kommer du att få välja vilken leveransmetod du föredrar. Din totala leveranskostnad kommer att beräknas medan du gör din beställning och kommer att redovisas innan du genomför densamma.

Leveranstid

  • Standardleverans, 2-5 arbetsdagar

  • mi adidas leverans, 4-6 veckor

    mi adidas produkter gör exklusivt för dig och kommer att levereras separat inom 4-6 weeks.

Att sätta en personlig prägel på en produkt tar ungefär 1-2 dagar Detta innebär att, om du lägger en tröja där du valt namn och/eller nummer i din varukorg, så kommer hela din beställning att levereras 1-2 dagar senare än vad du är van vid.

Under reaperioder kan det dock ta längre tid att process beställningar.

Please note our warehouse is closed on the following date(s): 01.01.2014, 18.04.2014, 21.04.2014, 01.05.2014, 29.05.2014, 09.06.2014, 03.10.2014, 25.12.2014, 26.12.2014, 01.01.2015

För beställningar gjorda på eller dagen innan dessa datum kommer leveranstiden att utökas med 1-2 arbetsdagar.

Regler och villkor för leverans

  • Beställningar skickas enbart under arbetsdagar. Arbetsdagar är måndag till fredag- lördagar sker ingen leverans -, exklusive helgdagar i både Sverige och Tyskland.1.
  • Vi levererar ej till postkontor
  • Alla leveranser sker mot signatur vid mottagandet
  • Vänligen ring vår kundservice på 0200 - 883 717 (gratis) (även från utlandet), om du har några frågor.
  • På grund av logistiska svårigheter med leverans till vissa avlägset belägna platser förbehåller vi oss rätten att kunna annullera och/eller låta en beställning till en sådan plats vara föremål för särskilda villkor och regler (inklusive men inte begränsat till ett minimivärde per beställningstillfälle). Vår kundservice kommer att kontakta dig så snart som möjligt om detta skulle inträffa.

Att spåra din beställning

Du kan spåra din beställning via beställningshistorik under Ditt konto. Välj den beställning du vill spåra och klicka på beställningsnumret i "info" kolumnen. Detta tar dig till vår partners hemsida där du kan hitta den senaste informationen.

Vänligen notera att tills dess att vår partner uppdaterar sitt system med din beställningsinformation kommer du inte att kunna spåra din beställning. Det är därför möjligt att du under den första dagen och även om du hunnit få länken från oss inte kommer att ha möjlighet att spåra din beställning. Vanligtvis uppdaterar dock vår partner sitt system inom en arbetsdag från att vi har tillhandahållit dig länken för att spåra din beställning, skulle dock detta inte ha hunnit ske är det bara att prova lite senare.

Vissa beställningar packas också i mer än ett paket. Varje paket får då ett unikt beställningsnummer.

 

Möjliga statusar är:

 

  • Mottagen

    Denna status innebär att din beställning har mottagits av vårt system men inte har hunnit processas av vår personal. Du kommer också att få ett mail som bekräftelse på att din beställning har mottagits av oss.

  • Vidarebefordrad

    Denna status innebär att din beställning har vidarebefordrats till vårt lager och att den nu packas och förbereds för att skickas.

  • Skickad

    Denna status innebär att din beställning har skickats med vår partner eller till och med har hunnit bli levererad av vår partner. Du kan klicka på den länk som tillhandahållits av vår partner för att se vart din beställning befinner sig. När din beställning skickas från vårt lager kommer du återigen att få ett mail som bekräftelse på detta.

  • Returnering mottagen

    Denna status innebär att vi har mottagit det du skickat om du valt att returnera (hela eller delar av) din beställning. Det innebär att vi har mottagit och accepterat din returnering. Du kommer dessutom att få ett mail som bekräftar att så har skett.

  • Beställning klar

    Denna status innebär att beställningen är slutförd och inte längre går att spåra på vår partners hemsida alternativt att den gjordes för lång tillbaka i tiden.

Orderhistorik

För att se beställningar du gjort tidigare, gå till Ditt konto och välj Orderhistorik.

 

Du kommer att behöva logga in med ditt användarnamn och lösenord. Om du inte har ett konto, kan du skapa ett genom att klicka här.

*Gratis när samtalet sker från en fast telefon