Hur returnerar jag min(a) produkt(er)?

Senaste: 15/10/18
Hur du returnerar varor beror på var du köpt dem. Varor som inhandlats i adidas onlinebutik kan bara returneras till oss via post med PostNord. Varor inhandlade i en adidasbutik kan bara returneras till en adidasbutik.

Observera att produkter med skräddarsydd eller personlig design görs specifikt för dig och inte kan returneras, om det inte rör sig om fabrikationsfel.

Varor inhandlade i adidas onlinebutik
Du kan returnera din onlinebeställning gratis inom 30 dagar* (eller 14 dagar** för hype-produkter som Yeezy) efter det att du mottagit den utan att uppge något skäl.  Om du mottagit varor från en beställning i flera paket startar perioden på 30 dagar den dag du fick sista paketet.

*Vänligen observera: Om du gjorde en beställning före klockan 10.00 den 10 september 2018 kan du returnera produkterna inom 100 dagar från leveransdatum.
** Observera att hype-produkter som Yeezy måste returneras inom 14 dagar räknat från leveransdatum. Vi informerar om att returperioden är 14 dagar när du beställer hype-produkter.

Observera att du inte behöver betala fraktkostnader för returen om du skickar varorna med samma transportör som levererade dem, enligt våra returinstruktioner nedan.

Returer med PostNord:
  1. Fyll i ditt returformulär med anledning för returen, och lägg detta i paketet. Fanns inget returformulär eller etikett i ditt paket? Använd beställningsspåraren för att skriva ut dem. 
  2. Förslut paketet och klistra den nya adresslappen med porto över den gamla.
  3. Anteckna spårningsnumret från adresslappen.
  4. Lämna av paketet på PostNord uppäntningsställe.

Varor inhandlade i en adidasbutik
Om du vill returnera varor som du köpt i en adidasbutik är det bästa sättet att returnera varorna till samma butik. Kom ihåg att ta med kvittot och se till att returnera varan/varorna inom 30 dagar (eller 14 dagar för hype-produkter som Yeezy) räknat från inköpsdatumet. Observera att vi för närvarande inte kan acceptera returer till våra butiker av varor som köpts online. 

Returvillkor
För regler och begränsningar vad gäller returer, vänligen se våra returvillkor.

Varor beställda i en adidasbutik för hemleverans
Om butikspersonalen gjort en beställning via surfplatta åt dig i butik, så att du får din vara hemskickad, kan du inte lämna tillbaka denna till en butik för byte eller återbetalning. Då returnerar du istället produkterna som du inte vill ha genom att följa onlinebutikens returinstruktioner.

Varor köpta hos adidas auktoriserade återförsäljare
Om du har köpt produkter hos en av våra auktoriserade återförsäljare, vänligen kontakta då dem eftersom de har sina egna returpolicies. Du kan inte returnera dina varor till en adidasbutik om du köpt dem hos en återförsäljare.

Var den här artikeln till hjälp?

Ja / Nej

Var är min beställning?

Logga in eller använd vår Guest tracker för att snabbt spåra din beställning, annullera varor och kolla status för returer.

Hittar du fortfarande inte svar på din fråga?

FRÅGA VÅR KUNDSERVICE

Mån. till Fre: 08.00 - 18.00