Hur returnerar jag min(a) produkt(er)?

Senaste: 06/07/21
Hur du returnerar varor beror på var du köpt dem. Varor som inhandlats i adidas onlinebutik kan bara returneras till oss via post med PostNord. Varor inhandlade i en adidasbutik kan bara returneras till en adidasbutik.

Observera att produkter med personlig design görs specifikt för dig och inte kan returneras, om det inte rör sig om fabrikationsfel.

Blev det fel storlek? Istället för att returnera varan kan du byta den till en annan storlek gratis. För mer info, läs om byten på vår hjälpsida.

Varor inhandlade i adidas onlinebutik
Du kan returnera din onlinebeställning gratis inom 60 dagar (eller 14 dagar* för hype-produkter som Yeezy) efter det att du mottagit den utan att uppge något skäl.  Om du mottagit varor från en beställning i flera paket startar perioden på 60 dagar den dag du fick sista paketet.

Observera att du inte behöver betala fraktkostnader för returen om du skickar varorna med samma transportör som levererade dem, enligt våra returinstruktioner nedan.

Returer med PostNord:
  1. Gå till adidas.se/returer och berätta vilka varor du vill returnera och varför. Bekräfta din retur.
  2. Packa dina varor, använd den förtryckta returetiketten som kom med paketet och sätt den över den gamla adresslappen.
  3. Lämna in paketet på ett inlämningsställe nära dig:
 PostNord uppäntningsställe
 UPS (enbart om din beställning har skickats ut via expressleverans) 

Om du skulle ha tappat bort din returetikett kan du använda den nya etikett som automatiskt mejlas till dig när du avslutat steg 1. 

Vad är returpolicyn för munskydd?
Så länge förpackningen inte öppnats gäller vår normala returpolicy för denna produkt . Se ”Returer och återbetalning” för mer information.

Om förpackningen har öppnats så går det inte att returnera eller byta produkten på grund av hälsoskäl, såvida det inte rör sig om ett fabrikationsfel.


Varor inhandlade i en adidasbutik
Om du vill returnera varor som du köpt i en adidasbutik är det bästa sättet att returnera varorna till samma butik. Kom ihåg att ta med kvittot och se till att returnera varan/varorna inom 60 dagar (eller 14 dagar* för hype-produkter som Yeezy) räknat från inköpsdatumet. Observera att vi för närvarande inte kan acceptera returer till våra butiker av varor som köpts online. 

För produkter med skyddande polyetylenfoder: Om skyddsplasten har avlägsnats kan produkten inte returneras eller bytas ut av hälsoskyddsskäl. 

Returvillkor
För regler och begränsningar vad gäller returer, vänligen se våra returvillkor.

Varor beställda i en adidasbutik för hemleverans
Om butikspersonalen gjort en beställning via surfplatta åt dig i butik, så att du får din vara hemskickad, kan du inte lämna tillbaka denna till en butik för byte eller återbetalning. Då returnerar du istället produkterna som du inte vill ha genom att följa onlinebutikens returinstruktioner.

Varor köpta hos adidas auktoriserade återförsäljare
Om du har köpt produkter hos en av våra auktoriserade återförsäljare, vänligen kontakta då dem eftersom de har sina egna returpolicies. Du kan inte returnera dina varor till en adidasbutik om du köpt dem hos en återförsäljare.

Klarna: Hur returnerar man med Klarna?
Om du valt Klarna som betalningsmetod och väljer att returnera en eller flera varor går du till Klarna-portalen för att informera dem om din retur, detta kommer att pausa din faktura. 

Fler frågor? Läs vår hjälpsida om retur & återbetalning av beställningar med Klarna
 

Var den här artikeln till hjälp?

Ja / Nej

Var är min beställning?

Logga in eller använd vår Guest tracker för att snabbt spåra din beställning, annullera varor och kolla status för returer.

Hittar du fortfarande inte svar på din fråga?

FRÅGA VÅR KUNDSERVICE

Mån. till Fre: 08.00 - 18.00