Hur returnerar jag produkter från min adidasbutik?

Senaste: 01/02/19

Innan vi går igenom hur du returnerar köp i butik, ber vi dig först att kontrollera om butiken du köpte produkten i är en av adidas egna butiker, eller en adidas franchisebutik. Detta beror på att, även om våra franchisebutiker har våra adidasprodukter, har de också sina egna returpolicys. Kolla gärna ditt kvitto för att reda ut vilken sorts butik du köpte produkten i. Om du inte hittar informationen på kvittot kan du kontakta vår kundservice så kan vi hjälpa dig.

Hur returnerar jag en produkt köpt i en adidasbutik?

  1. Tag med varan du vill returnera till butiken inom 30 dagar (eller 14 dagar för hype-produkter som YEEZY) från inköpsdatum. Vi accepterar alla returer på adidasprodukter från våra butiker, förutom badkläder, underkläder, hygienartiklar, kosmetika, skovårdsprodukter och skräddarsydda produkter.

  2. Tag också med dig all originalförpackning och accessoarer. Vi ber dig att returnera produkten i ursprungsskick – med etiketter och övriga delar i originalförpackningen.

  3. Tag med originalkvittot. Om du förlorat kvittot kan du ta med ditt bankkort eller bankutdrag så kan vi försöka spåra upp betalningen.   
    Hur returnerar jag en produkt köpt i en adidas franchisebutik?
    Franchisebutiker har sina egna returpolicys. Därför ber vi dig att kontakta den butik du köpte produkten från för information om deras returvillkor.

Hur returnerar jag en produkt köpt i en adidas franchisebutik?
Franchisebutiker har sina egna returpolicys. Därför ber vi dig att kontakta den butik du köpte produkten från för information om deras returvillkor.
 
Kan jag returnera min onlinebeställning i en adidasbutik?
Vi har i nuläget ingen möjlighet att erbjuda retur av varor i butik som köpts i vår onlinebutik
 
Kan jag returnera mitt butiksköp till onlinebutiken?
Köp genomförda i butik kan inte returneras online.
 
Kan jag returnera mitt butiksköp till en annan adidasbutik?
Om du köpte produkten i en adidasbutik kan du returnera den i vilken annan adidasbutik i landet där du ursprungligen köpte produkten. Detta gäller inte för franchisebutiker.

 

Var den här artikeln till hjälp?

Ja / Nej

Var är min beställning?

Logga in eller använd vår Guest tracker för att snabbt spåra din beställning, annullera varor och kolla status för returer.

Hittar du fortfarande inte svar på din fråga?

FRÅGA VÅR KUNDSERVICE

Mån. till Fre: 08.00 - 18.00