Kan jag byta min(a) produkt(er)?

Senaste: 03/03/21
Har du handlat från adidas.se och behöver en annan storlek?  Följ stegen nedan för ett snabbt och lätt byte. Observera att du inte kan byta varor som du köpt från en annan adidas-sida.   

För köp från en fysisk adidasbutik ber vi dig vända dig till butiken i fråga.

För att byta det du köpt från adidas.se gör du så här: 
1.    Logga in på ditt konto eller använd Spåra och sök för att komma åt uppgifterna för din beställning.
2.     Klicka på Gratis storleksbyte och välj de varor du vill byta. 
3.    Välj anledning för bytet och vilka storlekar du vill ha.
4.    Bekräfta ditt byte.
5.    Skriv ut returetiketten, packa ner varorna och ta paketet till transportören. Se till att lämna in det inom 7 dagar så att din bytesförfrågan inte annulleras.
6.     Så snart som din retur har scannats av transportföretaget kommer din rätta storlek att skickas ut. När paketet lämnar vårt lager får du ett bekräftelsemejl med en spårningskod. Vi använder vår standardleverans för att skicka ut ditt nya paket.

Vill du returnera varor också? 
Du kan packa alla varor i samma paket, men se till att använda bytesetiketten istället för returetiketten för snabbast möjliga process. Vi återbetalar dig via den betalningsmetod du använde när vi mottog paketet. Det kan ta upp till 14 dagar.
  • Vi skickar bytesprodukten till den ursprungliga leveransadressen via vår standardleverantör.
  • Du kan bara byta en vara till en annan storlek. Om du vill ha en annan färg eller produkt måste du returnera varan och göra en ny beställning. Om önskad storlek inte är tillgänglig under bytesprocessen är varan tyvärr (tillfälligt) slutsåld.
  • Det går inte att byta om du har köpt en vara på en annan webbplats.
  • Skräddarsydda produkter är specialgjorda för dig. Dessa kan inte bytas ut. Kontakta oss om ett produktionsfel uppstår.
  • Om du köpt något från en adidasbutik måste du besöka butiken igen.
  • Hype-produkter som Yeezy och Ivy Park omfattas inte av denna bytesservice.

Var den här artikeln till hjälp?

Ja / Nej

Var är min beställning?

Logga in eller använd vår Guest tracker för att snabbt spåra din beställning, annullera varor och kolla status för returer.

Hittar du fortfarande inte svar på din fråga?

FRÅGA VÅR KUNDSERVICE

Mån. till Fre: 08.00 - 18.00