Kan jag byta min(a) produkt(er)?

Senaste: 09/10/19
Varor inhandlade i adidas onlinebutik
Har du köpt något från adidas.se och vill byta det till en annan storlek?  På nästa sida beskrivs de enkla stegen att följa.  Observera att det inte går att genomföra ett byte för varor som du köpt från en annan adidas-site.  
För köp från en fysisk adidasbutik, vänligen vänd dig till butiken i fråga.  
För att byta det du köpt från adidas.se, gör du så här: 
  1. Bestäm vilken storlek du behöver och kolla hemsidan för att försäkra dig om att den finns tillgänglig 
  2. Kontakta adidas kundservice för att begära ett byte 
  3. Om det är möjligt att byta din beställning så får du en gratis byteslapp.  Du har sedan 7 dagar på dig att posta varan till oss gratis.  Om varan inte återlämnas inom 7 dagar så annulleras bytet.  
  4. När vi tagit emot din vara så skickar vi ut den nya storleken via vår standardtjänst för transporter  − du får också ett nytt avsändningsmejl  
  • Observera − varor med personlig design går inte att byta, och alla byten är avhängiga tillgänglighet.  Om priset på din vara har ändrats så gäller det originalpris du betalade, och du kommer varken betala mer eller mindre. Om din vara inte levererats ännu, vänta tills den kommit fram innan du börjar med bytesproceduren. 
  • Vi skickar den nya varan till samma leveransadress som den första.  Observera − oavsett vilken leveransmetod du valde första gången så kommer vi skicka bytet via vår standardleverans.  Om du valde ett upphämtningsställe så kommer din nya vara också att skickas dit. 
  • Byten kan bara göras till en annan storlek − om du önskar varan i en annan  färg, vänligen returnera den och köp den på nytt.   Utbytta varor måste ha samma artikelnummer och ditt byte måste returneras enligt vår  returpolicy. 
  • adidas kundservice tar sig rätten att besluta om alla utbyten.

Produkter bokade med Click & Collect hämtas upp i en adidasbutik
Om du har bokat produkter online och väljer att hämta upp dem i butik, kan du byta ut en produkt mot något annat vi har i lager när du kommer in för upphämtningen.
Du kan också välja att helt enkelt inte hämta ut produkterna, i vilket fall bokningen annulleras.

Varor inhandlade i en adidasbutik
Vi tar emot returer och byten från samma butik. Dessutom tar vi emot returer om du köpt varan i någon annan butik i samma land. Kom ihåg att ta med kvittot och se till att returnera varan/varorna inom 30 dagar (eller 14 dagar för hype-produkter som YEEZY) räknat från inköpsdatumet. 

Varor beställda i en adidasbutik för hemleverans
Om du gör en beställning online i vår butik räknar vi den som en onlinebeställning när vi skickar den från vårt lager i Tyskland. Vi ber dig därför att returnera beställningen med hjälp av etiketten som följer med i lådan. Här finns våra returinstruktioner.

Var den här artikeln till hjälp?

Ja / Nej

Var är min beställning?

Logga in eller använd vår Guest tracker för att snabbt spåra din beställning, annullera varor och kolla status för returer.

Hittar du fortfarande inte svar på din fråga?

FRÅGA VÅR KUNDSERVICE

Mån. till Fre: 08.00 - 18.00