Vad gör jag om min rabattkod inte fungerar?

Senaste: 15/10/18
När du försöker använda en rabattkod kan det hända att du får ett meddelande om att koden inte längre är giltig eller inte känns igen. Om koden inte längre är giltig kan du inte använda den. Om koden inte känns igen kan du följa dessa steg för att komma till botten av problemet.

Först behöver du se till att du använder rabattkoden korrekt. Läs de villkor och regler som finns längst ner i e-postmeddelandet. Se också till att rabattkoden kan användas på minst en av varorna i din varukorg – rabattkoder kan inte användas på alla varor. Ett möjligt problem kan vara att rabattkoden kanske är en rabattkod för butik – dessa kan inte användas i onlinebutiker.
 
Om inget av detta stämmer, se till att du har skrivit rabattkoden precis som den ser ut. Det är lätt att skriva fel om du anger koden manuellt. Några vanliga misstag är:
  • för få eller många mellanslag, fel tecken och/eller stavfel 
  • att rabattkoden är versalkänslig. Kontrollera att knappen 'CapsLock' inte är på och använd versaler där det krävs.
  • Se till att du inte förväxlar siffrorna 0/1 med bokstäverna O/I.
Om du vet att din rabattkod gäller för din beställning men ändå inte fungerar, kontakta oss.

Var den här artikeln till hjälp?

Ja / Nej

Var är min beställning?

Logga in eller använd vår Guest tracker för att snabbt spåra din beställning, annullera varor och kolla status för returer.

Hittar du fortfarande inte svar på din fråga?

FRÅGA VÅR KUNDSERVICE

Mån. till Fre: 08.00 - 18.00