Vad händer med min rabattkod om jag returnerar min beställning eller om (delar av) min beställning annulleras?

Senaste: 22/12/20

Vad som händer om din onlinebeställning returneras eller annulleras beror på vilken typ av rabattkod du använde.

Du behöver inte kontakta oss när:
– Din fullständiga beställning har annullerats eller om du själv har annullerat hela beställningen. Rabattkoden aktiveras automatiskt igen efter 24 timmar. 
– Om du handlat med en rabattkod som gav en fast summa i rabatt (t.ex. 100 kr), så får du en ny rabattkod om du returnerar hela beställningen. 
– Om du returnerat eller annullerat (en del av) en beställning som betalats med adidas presentkort (ett vanligt eller återbetalt) kommer du att återbetalas det belopp som gäller för produkterna i fråga per mejl. Om du har använt en annan betalningsmetod i kombination med presentkortet kommer en återbetalning först att göras till den andra betalningsmetoden.

Vi kan hjälpa dig med en ny rabattkod om:
– Du använde en rabattkod som gav dig procentuell rabatt (t.ex. 10 % rabatt). Rabattkoden kan ersättas om du returnerar beställningen eller en del av den. Vänligen kontakta oss. 

Beställningens faktura redogör tydligt för rabatten på varje produkt. Fakturan skickas med leveransbekräftelsen via mejl och finns även på ditt konto.

Var den här artikeln till hjälp?

Ja / Nej

Var är min beställning?

Logga in eller använd vår Guest tracker för att snabbt spåra din beställning, annullera varor och kolla status för returer.

Hittar du fortfarande inte svar på din fråga?

FRÅGA VÅR KUNDSERVICE

Mån. till Fre: 08.00 - 18.00