Hur lång tid tar leveransen och hur stor är leveranskostnaden?

Senaste: 27/12/19

Vår standardleverans är gratis för beställningar över 500 SEK!

 

Vår standardleverans tar 3 - 4 arbetsdagar och går att få till ditt hem, din adidas-butik eller annan lämplig plats, som du anger när du väljer upphämtningsplats. Observera att det tar längre tid att få personligt designade produkter.

 

Mer info nedan:

Leveransmetod

Leveranskostnad

Leveranstid

Få din beställning från DPD + PostNord levererad till en specifik adress

49 SEK (Gratis leverans av beställningar över 500 SEK)

3 - 4 arbetsdagar

Hämta din beställning vid ett DPD pick-up point

49 SEK (Gratis leverans av beställningar över 500 SEK)

2 - 3 arbetsdagar

Hämta din beställning hos en adidas butik med Click & Collect

Gratis

2 - 5 arbetsdagar

Få din beställning från UPS Express levererad till en specifik adress på

159.99 SEK

1 arbetsdag*

 

*1 arbetsdag om du beställer innan 16.30. På grund av att vi bara kan hantera ett begränsat antal expressleveranser varje dag kan det hända att leveransalternativet tillfälligt inte visas på sidan.  Vi gör detta för att se till att alla expressleveranser levereras i tid. Vi beklagar eventuella besvär.

Helgdagar & Lagret stängt
Beställningar som görs på en helgdag eller dagen innan kan ta längre att leverera. Förvänta dig därför längre leveranstid om du beställer på en av följande dagar: 01.01.2019, 19.04.2019, 20.04.2019, 01.05.2019, 30.05.2019, 06.06.2019, 10.06.2019, 15.06.2019, 21.06.2019, 26.10.2019, 02.11.2019, 25.12.2019, 26.12.2019.

Regler och begränsningar för leverans

·        adidas.se kan bara leverera till Sverige.

·        Leveranstiden varierar beroende på vilken typ av produkter du beställt, din leveransadress och den leveransmetod du valt. Under rea- och kampanjperioder kan leveranser ta något längre tid än normalt.

·        Beställningar skickas bara ut på vardagar.  Vardagar är måndag till fredag, förutom nationella helgdagar i Sverige och Tyskland.

·        Alla leveranser måste attesteras vid leverans.

·        Vi kan inte leverera till postboxar.

·        Eftersom det är svårt att leverera till vissa avlägsna områden, förbehåller vi oss rätten att annullera din beställning inom ramen för de tillägg som anges i våra Regler och villkor (t.ex. krav på lägsta ordervärde). Om din beställning annulleras eller om vi har svårt att genomföra den kommer du meddelas detta så snart problemet har identifierats.

 

 

 

Var den här artikeln till hjälp?

Ja / Nej

Var är min beställning?

Logga in eller använd vår Guest tracker för att snabbt spåra din beställning, annullera varor och kolla status för returer.

Hittar du fortfarande inte svar på din fråga?

FRÅGA VÅR KUNDSERVICE

Mån. till Fre: 08.00 - 18.00